Pentagrowth amb Javi Creus

En la sessió privada pels socis del GDE del passat 17 de maig, vam poder conèixer, de primera mà, quin és “el futur del futur de les empreses” amb Javier Creus (Ideas for Change) i en què consisteix el Pentagrowth, un model de palanques de creixement.

Javier Creus va ser qui va idear el model Pentagrowth. Ho fa fer a partir de l’estudi de 50 companyies de base tecnològica que han crescut més del 50% anulament, entre el 2008 i el 2012, com Facebook, Twitter, Netflix o Airbnb, entre moltes altres.

Aquest model, aplicat a dia d’avui arreu del món, consisteix en cinc eixos orientats al creixement de la companyia: la capacitat de  connectar amb l’audiència, com s’utilitzen els recursos i es construeix i gestiona un inventari propi, els rols que es dona als usuaris, la capacitat de treballar conjuntament amb altres empreses i, finalment, com compartir el coneixement que es genera. La combinació d’aquests cinc factors és la clau perquè una empresa acceleri exponencialment el seu creixement.

Creus va explicar com els models econòmics, socials i de consum estan en constant moviment i per tant “les empreses han d’estar alerta i conèixer cap a on va la indústria” i quin és l’estàndard que s’ha de seguir per sobreviure.

Finalment, va remarcar que no cal enfocar tot el potencial a tenir el millor producte sinó en “saber quin és el valor afegit que tenim com a companyia, en què ens podem diferenciar de la resta i sobretot què sabem fer bé”. Només així ho podrem aprofitar pel nostre creixement empresarial.

About the Author